Groene bedrijfsstrategie – Medewerkers betrekken bij duurzaamheid

Geef uw bedrijf een groene boost

Uw zakenrelaties overtuigen om groener te gaan kan moeilijk zijn. Maar we weten dat milieubewust zijn niet alleen goed is, het is ook goed voor het bedrijfsleven. Klantenloyaliteit, publiek krediet en investeerdersvertrouwen worden verdiend door bedrijven die de dingen goed doen.

De meeste toonaangevende bedrijven hebben publieke toezeggingen gedaan op het gebied van duurzaamheid, of het nu gaat om het verminderen van de CO2-uitstoot, het investeren in lokale gemeenschappen of het waarborgen van duurzame bevoorrading. We weten echter dat hun interne praktijken niet noodzakelijkerwijs voldoen aan hun publieke toezeggingen. Dit leidt tot scepsis bij klanten en medewerkers over hoe echt groen ze zijn. Dit kan van invloed zijn op uw bedrijfsresultaten, van reputatie en loyaliteit tot het aantrekken en behouden van het juiste talent.

Om serieus te worden genomen en als milieuvriendelijk te worden beschouwd, moeten we vertrouwen opbouwen en openbare toezeggingen op het gebied van duurzaamheid nakomen. Een bijkomend voordeel is dat zakelijke Duurzaamheid een efficiëntere bedrijfsvoering betekent. Dat wil zeggen, om geld te besparen in het bedrijf.

Er zijn manieren waarop u de effectiviteit van uw duurzaamheidsinitiatieven aanzienlijk kunt verbeteren en ervoor kunt zorgen dat uw milieucultuur uw hele organisatie doordringt. Het gaat erom het op de juiste manier in te kaderen en medewerkers erbij te betrekken. Hoewel het concept eenvoudig is, is expertise nodig om het beste uit uw duurzame bedrijfsinitiatieven te halen.

Hoe u duurzaamheid verkoopt binnen uw organisatie

De allerbelangrijkste factor voor succes is sponsoring door leidinggevenden. Het is noodzakelijk om het succes van duurzame praktijken binnen het bedrijf te verzekeren. Maar het veranderen van de organisatiecultuur en percepties van bedrijfswaarden vereist ook bijdragen van iedereen in de organisatie. Om dit effectief te doen, is het belangrijk om de unieke perspectieven van senior managers en de voordelen van elk aspect van duurzaamheid te begrijpen. Senior managers kunnen op hun beurt een uitgebreidere en effectievere implementatie creëren door doelen te stellen binnen functionele gebieden op een manier die relevant is voor elke medewerker. De belangrijkste functionele gebieden die moeten worden betrokken, zijn onder meer financiële en marketingactiviteiten.

De behoeften van de financiële afdeling definiëren:

Om financiële afdelingen te beïnvloeden om middelen in te zetten voor duurzaamheidsinspanningen, is het belangrijk om te focussen op wat het meest relevant is. Kostenreductie is een enorme focus in de huidige bedrijven en financiële afdelingen zijn voortdurend op zoek naar bedrijven die meer kunnen doen met minder. Vaak leidt het tot interne kostenbesparingen, wat leidt tot een vermindering van het aantal medewerkers. Dit is iets dat de effectiviteit van een bedrijf kan beïnvloeden (minder mensen om het werk te doen en de morele impact op de productiviteit) en de publieke perceptie van de levensvatbaarheid van het bedrijf.

Maar het ondersteunen van groene initiatieven is een geweldige kans om mensen op de financiële afdeling enthousiast te maken en interne kostenbesparingen te steunen. U kunt als werknemer geld besparen en het moreel stimuleren door manieren te bedenken om uw werknemers te helpen het energieverbruik te verminderen, zoals het uitschakelen van lichten, het wijzigen van schermbeveiligingen, het ‘s nachts uitschakelen van computers, het vullen van de koelkast en het verminderen van papierverspilling. blijf voor altijd bij elkaar

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *